Text a foto: TOMÁŠ FRANTIŠEK PŘIBYL a LADISLAV BERAN
Na jihu Čech se jel letos už třináctý ročník
této oblíbené setinové rallye. Setinová znamená, že se
nejede na rychlost, ale na přesnost. Letos bylo přihlášeno
na sto sedmdesát vozů starších třiceti let. Nestarším
autoveteránům bylo k osmdesáti a pocházely ze třicátých let
minulého století.
Vůbec nejstarším vozem rallye byl MG C-Type z
roku 1931, který jel se startovním číslem jedna. Diváci
přitom viděli i další legendární značky – například Austin
Healey, Porsche, Bentley, Jaguar, Mercedes-Benz, Chevrolet,
Ferrari, Cadillac nebo Alfa Romeo. A nechyběl ani legendární
Trabant.
Trasa dvoudenního závodu vedla v pátek a v
sobotu 9. a 10. září z Českých Budějovic na Českokrumlovsko,
Lipensko a Šumavu. Na Prachaticku se letos nekonala zastávka
rallye v Prachaticích, ale diváci se mohli přijít podívat na
vozy a posádky na konci měřených testů na náměstí ve
Volarech a ve Vimperku.
U radnice ve Volarech se první vozy začaly
objevovat v sobotu 10. září kolem deváté hodiny dopoledne.
Posádky tu projely časovou kontrolou a absolvovaly kolečko u
Hotelu Bobík a pod kostelem, aby pak zamířily k Horské
Kvildě, od které následně sjížděly k Náměstí Svobody ve
Vimperku.
I tady vozy projížděly časovou kontrolou.
Řidiče tu diváci vítali často potleskem. Několik desítek
lidí si tu přitom mohlo autoveterány prohlédnout poměrně z
blízka. První sem dorazil už zmíněný MG C-Typ a někteří
řidiči po projetí kontroly krátce zapózovali pro objektivy
fotoaparátů.
|