ZPRÁVY - FOTO - OD ČTENÁŘŮ - INZERCE - REDAKCE - CENÍK
  
 

Šumavské léto s párou je opět v plném proudu

FOTOREPORTÁŽ - O uplynulém víkendu se naplno rozjelo letošní Šumavské léto s párou na Volarsku. Jízdy v historickém vlaku se tu chystají ještě o příštích dvou víkendech.

# Úterý 9/7 2024 - TEXT A FOTO: Ladislav Beran

Ani letos neochudily České dráhy návštěvníky a obyvatele Šumavy o tradiční jízdy historickým vlakem taženým parní lokomotivou. Jízda malebným krajem patří v prázdninových měsících k nejvyhledávanějším atrakcím našeho regionu. Letos jsou jízdy zorganizovány do prvních tří červencových víkendů a my jsme jednu z nich fotoaparátem zdokumentovali v sobotu 6. července.

Vlaky táhne bezmála stoletá lokomotiva řady 354.195, které se přezdívá Všudybylka a přijela z depa historických vozidel v Lužné u Rakovníka. Byla vyrobena již v roce 1925. Ve vlacích jsou také zařazeny muzejní vagony s dřevěnými sedačkami, stahovacími okny a dokonce i s otevřeným vyhlídkovým vozem a bufetovým vozem.

Souprava dorazila do Volar v neděli 30. června z Prachatic, kde se den před tím účastnila Prachatického železničního dne. Na trati do Nového Údolí a do Černé v Pošumaví pak začala jezdit 6. července a ještě ji tu čekají jízdy 13. a 14. července.

O týden později 20. července pojede na trati z Volar přes Lenoru a Kubovu Huť do Vimperka. A v neděli 21. července souprava Šumavu opustí a vydá se z Vimperka do Blatné. Detailní jízdní řády a informace o jízdném je možné najít www.cdnostalgie.cz a jízdenky a rezervace je možné koupit i na www.cd.cz/eshop.

Sobotní nádherné počasí přímo vybídlo k jízdě do Nového Údolí a Černé v Pošumaví. Největší atrakcí byl samozřejmě otevřený vagon. Cestující v něm totiž mají při cestě zpět doslova na dosah couvající lokomotivu. Pozornost budí také doplnění vody ve Stožci, o které se stará místní hasičský sbor. Zkrátka nádherná nostalgie i s možností se ve vlaku občerstvit.

Ve Volarech na nádraží bylo navíc možné si prohlédnout i historické motorové lokomotivy 754 071 -9 a T 478 1001, které i dnes patří k hlavním lokomotivním řadám v motorové trakci ČD. První dva prototypy T478.1 byly v ČKD vyrobeny v roce 1964 a na jaře roku 1965 nasazeny do zkušebního provozu.  

 

 
 

Od 12. září 2005 - Všeobecné smluvní podmínky