Z REDAKČNÍ POŠTY: Kristýna Šimsová, MŠ Strunkovice nad
Blanicí
Pro vytvoření vztahu dětí k podzimnímu období jsme i my v
naší MŠ Strunkovice nad Blanicí zařadili téma motivované
touto problematikou tak, aby se děti blíže seznamovaly s
přírodou kolem nás pomocí všech smyslů.
S dětmi jsme pozorovali dozrávající ovoce a zeleninu na
zahrádkách. Skutečné plody jsme porovnávali s obrázky a
třídili. Nechybělo ani poznávání druhů ovoce a zeleniny
podle chuti bez pomoci zraku. Plody jsme také využili při
výtvarných a pracovních činnostech.
Děti například obtiskovaly zeleninu a ovoce, modelovaly
jejich tvar z plastelíny či tvořily z obrázků vlastní
obličejovou koláž. Seznámily se s tematickou pohádkou O
veliké řepě, kterou jsme si společně i zdramatizovali. To
Vám byla sranda!
Následovalo poznávání podzimních přírodnin, které jsme
využívali k pohybovým aktivitám (přenášení kaštanů na lžíci,
masáže), výtvarným činnostem (výroba Kaštánka či Skřítka
Podzimníčka) a taktéž i k rozvoji předmatematických představ
(porovnávání, třídění, určování množství apod.).
Avšak podzim teprve začíná a spolu s dětmi se těšíme na
další týdny plných nevšedních činností a zážitků.
|