OD REDAKCE   OD ČTENÁŘŮ   /   INZERCE   REDAKCE   CENÍK
  
 

Jihočeský kraj má novou vizuální identitu a logo

Z REDAKČNÍHO @ - Jihočeský kraj bude nově komunikovat s využitím nové vizuální identity, která pracuje se symbolem pinu a na míru vytvořeným písmem Ema.

# Úterý 10/12 2024 – Z REDAKČNÍ POŠTY

David Hocke, Jihočeský kraj

Koncept od Klára Kvízová Graphics byl vybrán v designérské soutěži organizace Czechdesign. Změna vizuálu se týká i krajských příspěvkových organizací, jako je Jihočeská centrála cestovního ruchu, Jihočeské letiště České Budějovice nebo IDS Jihočeského kraje.

„Hledali jsme něco, co každý zná, co každý už někdy viděl a dokáže si to s naším krajem spojit. Můžeme se pyšnit krásnou přírodou a s ní souvisejícím turismem. Velká spousta lidí k nám na dovolenou nebo výlety jezdí a spoustu Jihočechů cestovní ruch živí. Proto nám celé logo, do kterého je zakomponován špendlík na mapě, připadá jako velmi jednoduchá a logická varianta upozornění na náš kraj,” řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.

Základ nové vizuální identity Jihočeského kraje tvoří na míru vytvořené písmo Ema, pojmenované po Emě Destinnové, v kombinaci s autorským pinem. Výraznou stránkou vizuálního stylu je také barevnost, tedy svěží zelená barva v kombinaci s šedou, určenou pro institucionální polohu návrhu.

Návrh od Klára Kvízová Graphics v soutěži uspěl díky své jednoduchosti, výstižnosti, pozitivnímu nádechu a vhodné aplikovatelnosti v digitálním i tištěném prostředí. Velmi dobře splňuje zadání soutěže, a to budovat vztah k regionu, posunout vnímání kraje od ‚místa na dovolenou‘ k ‚místu k životu‘, podpořit jeho konkurenceschopnost a oslovovat nejen obyvatele, ale i turisty a firmy.

Nový logotyp je tvořen názvem Jihočeský kraj a symbolem špendlíku, takzvaného pinu, umístěného na konec textu. Stejný princip umístění špendlíku je pak propsán do názvů dalších organizací, celý koncept tak propojuje a je jeho nosným grafickým prvkem. Pro digitální potřeby je navržena zjednodušená verze symbolu J spolu s pinem.

„Dobře známá ikona špendlíku, pinu nebo místa je symbolem, který je díky používání v mapách a navigacích dobře srozumitelný. V našem návrhu znamená, že chceme takzvaně zůstávat v lokalitě, je místem pro označení polohy, v přeneseném významu domova, cestování, nebo cíle, či místa k životu,“ popsala Klára Kvízová z vítězného studia.

 

„V dnešní době je vizuální identita základní součástí veřejné prezentace, doba se zrychluje a tenduje k rychlým jednoduchým a vzhledově výrazným sdělením. S nárůstem digitálních médií a sociálních sítí je rovněž důležité mít logo, které se snadno adaptuje na různé formáty - od webových stránek po mobilní aplikace a sociální média a jeho používání musí být jednoduché a srozumitelné. Věřím, že všeobecně známá značka polohy na mapě v kombinaci s unikátním písmem, vytvořeným na míru vizuálního stylu Jihočeského kraje, bude velmi dobře prezentovat Jihočeský kraj, a ještě více ho zviditelní,“ okomentoval nový logotyp Lukáš Glaser, ředitel Krajského úřadu Jihočeského kraje.

Dosavadní logo Jihočeského kraje navrhla v roce 2009 grafická designérka Helena Jiskrová. Logo je založeno na prolnutých křivkách, které asociují gotickou kružbu a připomínají umělecké památky. S nástupem digitalizace většiny procesů zástupci krajského úřadu začali narážet na jeho limity a vyvstala potřeba přijít s uceleným vizuálním stylem, který bude Jihočeský kraj a přidružené subjekty prezentovat nadčasovým a sebevědomým způsobem.

První fáze implementace nové vizuální identity se bude týkat především výstupů pro Krajský úřad Jihočeského kraje a Jihočeskou centrálu cestovního ruchu. Další fáze by měla zahrnout také Jihočeské letiště České Budějovice a IDS Jihočeského kraje. Souběžně s novým stylem bude kraj ke své komunikaci i nadále využívat oficiální symboly, tedy znak, a to především v úředních záležitostech.

 


 
 

Od 12. září 2005 - Všeobecné smluvní podmínky