Text a foto:
ZDENĚK PŘIBYL
Hru Jaromíra Břehového Rejžák z Prahy přivezl
do Prachatic na festival amatérského divadla Štít 22
Bechyňský divadelní spolek Lužnice. Nahlédnutí do zákulisí
venkovského amatérského divadelního souboru přineslo řadu
zajímavých pohledů pro ty, kdo jsou s tímto druhem divadla
spřízněni. Bechyňský soubor si pochvaloval, že text hry
jakoby byl psán přímo jeho členům na tělo. K Rejžákovi z
Prahy, který všechno zná a všude byl dvakrát, byla hra
nakonec ještě dost milosrdná.
Excelovali opět oba konferenciéři Štítu -
Petr Kolín ze souboru Dutam Prachatice a Láďa Mráz z Herosu.
Tentokrát si pro zábavně vzdělávací koutek vybrali výročí
ruského herce, režiséra a pedagoga Konstantina Sergejeviče
Stanislavského (17. ledna 1863 – 7. srpna 1938), tvůrce
legendární Stanislavského metody výchovy herců. Opíral se o
ni i socialistický realismus na divadle. Některé její možné
důsledky v praxi předvedli konferenciéři přímo na scéně.
Nejvíce zaujala teorie malých a velkých rolí...
Festival amatérského divadla má nyní v
prachatickém městském divadle před sebou závěrečný večer.
Uskuteční se v sobotu 19. března od 19:00 a přinese
vyhlášení vítězů divadelního festivalu Štít a Štítek 22 a
předání cen. Večer uzavře závěrečné nesoutěžní představení,
komedie Marca Camolettiho Na správné adrese, v podání
Divadelního souboru J. K. Tyla z Českých Budějovic.
|