OD REDAKCE   OD ČTENÁŘŮ   /   INZERCE   REDAKCE   CENÍK
  
 

U pošty začala platit změna přednosti v jízdě

ZPRÁVA - Dlouho avizovaná změna přednosti v jízdě na křižovatce vimperských ulic Sadová a 1. máje začala platit. Odpadá tady tak rozjíždění se do kopce. 

# Sobota 12/10 2024 - TEXT: Tomáš František Přibyl

Foto poskytlo Město Vimperk

Změnu přednosti v jízdě na křižovatce u vimperské pošty navrhla architektonická studie už v roce 2017 a o čtyři roky později s ní souhlasila i rada města. Současné vedení města pak potvrdilo, že s touto změnou počítá před zahájením druhé části rekonstrukce ulice 1. máje. Ta stála bezmála pětadvacet milionů korun a skončila včera 11. října odpoledne.

Od té chvíle si jak místní, tak přespolní řidiči musí zvykat na změnu přednosti v jízdě při cestě do historické části města. „Křižovatka je ve svahu a dříve auta odbočující ze Sadové doleva směrem k Pivovarské musela kvůli přednosti zastavovat a poté se rozjíždět do kopce – nově po hlavní projedou plynuleji. Pravé odbočení ze Sadové do vedlejší 1. máje přitom zůstává stejně plynulé jako v minulosti, kdy tudy vedla hlavní. Pro auta na ulici 1. máje dávající přednost je jednodušší zastavit a rozjíždět se po vrstevnici,“ vysvětlil mluvčí vimperské radnice Milan Brabec.

Město letos dokončilo rekonstrukci ulice 1. máje, kterou připravovalo několik vedení radnice. První část od křižovatky Fišerka k hotelu Zlatá hvězda město dokončilo už v roce 2022 a letos pak opravilo zbytek až k Suezu. Za necelých sto milionů korun tu došlo hlavně na rekonstrukci sítí a povrchů.

Ulice dostala nový vzhled a došlo i na změnu dopravních řešení – kromě zmíněné změny přednosti v jízdě a snížení rychlosti jsou tu nové také třeba zpomalovací prahy. Nový je i mobiliář a zeleň. Letos přitom radnice k rekonstrukci 1. máje přidala i opravu Suezu, který už je součástí Pivovarské ulice. Na pokračování oprav této vimperské páteřní komunikace až ke gymnáziu má radnice už studii, ale projekt ještě není.

 



 
 

Od 12. září 2005 - Všeobecné smluvní podmínky