Zprávy Krimi Od čtenářů Kultura Foto Inzerce Názory FACEBOOK Redakce Reklama Odkazy | ||||||||||
|
||||||||||
Médiím na kloub. Projekt pro seniory, ale pomáhá i ostatním PRACHATICE - 13. března 2019 - 11:11 - Do projektu nebo rovněž celostátní kampaně Médiím na kloub se ve středu 6. března zapojilo také město Prachatice. Text a foto: Zdeněk Přibyl "Projektem Médiím na kloub chceme rozčeřit vlny kolem záplavy informací, které konzumujeme, obklopují nás a útočí na nás, a ukázat, že senioři se nedají a vědí si rady. První pomoc je selský rozum," uvedla již dříve organizátorka Hanka Rabenhauptová. Besedy se konaly v sedmi městech ČR, v Prachaticích se uskutečnila v Radničním sále Staré radnice. Na přivítanou dostali příchozí, mezi nimiž byli vedle seniorů například i žáci ZŠ Zlatá stezka 240, blok, tužku a slosovatelný kupon. Čekali na ně vedoucí projektu SenSen Nadace Charty 77 Markéta Zajícová, koordinátorka projektu Marie Knotková, redaktorka pořadu Reportéři ČT Tereza Strnadová a Zdeněk Svoboda z Nadačního fondu Lepší senior. Jako první se ujala slova Dana Bžochová, která spolu s Ivanou Jeřábkovou zastoupila hlavní organizátorku prachatické besedy Hanku Rabenhauptovou. Tu bohužel překvapila nemoc. Město Prachatice se snaží postupnými kroky stát se městem přátelským seniorům. "Díky velmi dobré spolupráci s Nadací Charty 77 se podařilo v Prachaticích založit Klub SenSen, vybavit ho, a co víc, naplnit ho aktivitami. Tou nejvzácnější je počítačové a fotografické poradenství. Týden co týden se tu dobrovolníci Karel a Karel věnují seniorům začátečníkům i pokročilým," uvedla Dana Bžochová. Klub SenSen Prachatice se zapojuje také do aktivit celostátních, jako je například Přeplav svůj La Manche, dále do Kurzů tvůrčího psaní, Zdravého životního stylu apod. Poté se inženýr Zdeněk Svoboda z Nadačního fondu Lepší senior ujal velmi přístupnou formou přednášky na téma Mediální obezřetnost aneb Kritické myšlení pro seniory. Připravil pro ně slovníček pojmů, v němž vysvětlil, co jsou to fake news, dezinformace, jak je nebezpečný phishing, co jsou hoaxy (spamy), či jak nám škodí sběrem dat malvare. Nevynechal ani neuromarketing na principu podprahového ovlivňování diváka reklamním obrázkem. Vysvětlil i rozdíl mezi nepravdou a lží, což je nepravda šířená vědomě. Velmi cenné byly příklady, které uváděl z praxe tištěných novin a časopisů, internetu i televize. Připomněl například, že u zpráv je dobré posuzovat jejich ověřitelnost, seriózní sdělovací prostředky své informace ověřují z několika zdrojů, které také uvádějí. Varující by měly být už bombastické titulky, jako třeba slib návratu sluchu seniorů jako zamlada do tří dnů po použití doporučených kapek. U těchto a podobných nabídek je dobré si vzít brýle a vyhledat zpravidla drobnými písmeny nápis Inzerce a vše kriticky posuzovat zdravým rozumem... Inženýr Svoboda také doporučil seniorům webovou adresu www.zvolsi.info, kde mohou najít další podrobnosti k tématu. Pak posluchače oslovila redaktorka pořadu Reportéři České televize Tereza Strnadová. Poutavě vyprávěla o své novinářské cestě do tohoto prestižního pořadu ČT a o způsobech, metodách práce a zkušenostech jeho redaktorů. Došlo i na dotazy z řad publika, a také na slosování očíslovaných kuponů. Výherci dostali z rukou místostarosty Prachatic Miroslava Lorence drobné, užitečné ceny. Hlavně se však unikátním uceleným způsobem dozvěděli řadu informací, které jim pomohou orientovat se ve světě komunikace. Odnesli si také zajímavou brožurku k tématu.
|
Pro objednání komerčních sdělení a reklamy volejte +420 607 640 368 *** |
|